24.10.2013

Back to basics

Joskus täytyy mennä vähän taaksepäin, jotta pääsee taas eteenpäin ja niinhän minä teen.

Sain uuden saliohjelman, joka on yksijakoinen ja siten myös yksinkertaisempi. Olen niin innoissani tästä uudesta ohjelmasta!!
Olin hetken aikaa hieman hukassa, kun entinen viisi kertaa viikossa salilla käyminen vaihtui 2-3 kertaan viikossa, koska aloitin potkunyrkkeilyn ja ne treenit ovat kaksi kertaa viikossa.
Mulla ei sitten ollutkaan enää mitään järkevää ohjelmaa vaan tein samaa mitä salikaverinikin milloinkin teki ja hän kun edelleen käy viisi kertaa viikossa, niin ohjelma ei ollut mulle enää tasapainoinen. Tuntui, että täytyi saada siihen jotain muutosta tai muuten menee itseltä kehitys ja sitä mukaa pian motivaatiokin!
Ohjelma on vain minulle suunniteltu, ajatellen niitä osa-alueilta mihin mun kannattais keskittyä enemmän ja nyt treenaan joka kerta salilla koko kropan (yksijakoinen).

Harjoituksen keston tulisi olla noin yksi tunti johtuen siitä, että harjoitus on hyvä pitää lyhyenä että saadaan riittävät tehot irti ja energiat riittäämän ja jotta motivaatio säilyy. Elimistön hormonitoiminta kasvaa voimakkaan fyysisen rasituksen seurauksena, mutta kääntyy laskuun noin 45-60 minuutin rasituksen jälkeen. Tämän jälkeen keho alkaa hajoittaa kudoksia ja siitä johtuen voimaharjoittelu ei tuota enää parasta mahdollista tulosta.
(Yllä oleva teksi on omiksi sanoiksi muunneltua tekstiä "Tuloksia kuntosaliharjoittelulla"- kirjasta. Erittäin hyvä oppikirja, olen imenyt päähäni paljon asioita siitä.) :)



Tässä mun uusi ohjelma:

Alkulämmöt 10 min soutu

1. Takakyykky 4 x 12 (pakarat, etureisi)
2. Vinopenkki 3 x 12 (rintalihas, hartiat, ojentajat)
3. Ylätaljaveto eteen 3 x 12 (leveä selkälihas, epäkkäät)
4. Hauiskääntö + pystypunnerrus 2 x 12 (hauis, hartiat)
5. Lonkan ojennus 2 x 12 (pakarat, takareisi)
6. Krusifix-vatsat 3 x 10 (suorat vatsalihakset)
7. Kyljen ojennus 2 x 40sek (vinot vatsalihakset)

Liikepalautukset 2 min, paitsi krusifix-vatsat ja kyljen ojennus 1 min.
Tätä jatketaan kolme kuukautta ja sitten vaihtuu taas.

JEE KUULOSTAA HYVÄLTÄ!! :) 



Lopuksi vielä pakko mainita, että meillä töissä saa aivan mielettömän hyvää ruokaa!
Iltavuorossa kun olin ja pyysin kokkia tekemään mulle salaatin niin sain meidän listallakin olevan Halloumi-salaatin, johon kokki teki oman lisäyksensä laittamalla mulle vielä grillattua kanaa mukaan. 

Kaunista, terveellistä ja erittäin hyvää


Meillä on oikeasti tosi ammattitaitoiset kokit, jotka tekee hyvää ruokaa niin henkilökunnalle kuin asiakkaillekin. Suosittelen erittäin lämpimästi tulemaan syömään ravintola Grill it! Marinaan, Linnankatu 32. 
Mua voi sitten samalla tulla moikkaamaan siihen vastaanoton puolelle. :)

Njam


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti