6.10.2013

Beginning of the progress

Urheilutaustaa? No sitä ei ole. Muuta kuin nyt viimeisen seitsemän kuukauden ajalta jolloin aloitin treenaamisen. 
Sitä ennen ratsastin useamman vuoden ja kokeilin Show Dancea, mutta näistäkin on jo noin kymmenen vuotta aikaa.
Ainoat urheilusuoritukset viimeisen kahden vuoden aikana on olleet päivittäiset kävelylenkit koiran kanssa ja kerran viikossa 1,5h salibandya, joten kunto oli aika heikko kun maaliskuussa aloitin projektini. Halusin muuttaa asian ja olla paremmassa kunnossa!

Viimeisen puolen vuoden sisään onkin mahtunut paljon elämänmuutoksia. Aloitin treenaamaan kunnolla, syömään ja elämään terveellisesti, lopetin tupakanpolton. Ero avomiehestä, jonka seurauksena hän ja koira muuttivat pois ja minä jäin suureen omistusasuntooni kahdestaan kissani kanssa. Uusivanha ystäväni, jonka kanssa en ollut tekemisissä useampaan vuoteen kunnes hän otti yhteyttä ja kävi ilmi, että hän olikin erittäin ahkera treenaaja! Siispä aloitimme käymään yhdessa kuntosalilla neljä-viisi kertaa viikossa, jolloin saliharrastukseni räjähti uusiin ulottuvuuksiin. Sitten vielä uusi urheilullinen mies ja uusi harrastus; rakkauteni potkunyrkkeily :)

Projektini tulee olemaan ikuinen, sillä haluan kehittää itseäni koko ajan lisää ja ottaa uusia haasteita vastaan. Otsikkokin sen jo kertoo. Uuden mieheni myötä olen tajunnut, että hoin ennen aivan liikaa lausetta: "En mä pysty". Hän kysyi multa, että miksi mä sanon että mä en pysty, älä sano niin ja aloin miettimään itsekin että miksi mä sanoin niin? Ei ole mitään syytä miksen pystyis. Nykyään ajattelen, että tottakai mä pystyn ja teenkin! Kaikkea mitä ikinä haluankin tehdä! 

Ennen sen tajuamista en olisi varmasti saanut itsestäni irti niin paljon kuin nyt saan ja aivan eri asenteella! En ajattele salille tai treeneihin menemistä pakollisena asiana joka on saatava hoidettua pois alta, vaan odotan innoissaan sitä hetkeä kun sinne pääsen hikoilemaan! Tottakai on väsyneempiä ja huonompia päiviä joskus, mutta en ole koskaan jättänyt menemättä sen takia, päinvastoin ja sen jälkeen tulee useasti aina paljon parempi fiilis :)
Mä ajattelen tätä elämäntyylinä, jota tulen jatkamaan ikuisesti ja mun tavoite on olla elämäni parhaassa kunnossa ja näyttää superhyvältä koko ajan ja vuoden ympäri! ;)
Onneksi mun lähellä olevat ihmiset jakaa samanlaisen elämäntyylin kuin minä nyt, muuten voisi olla aika paljon hankalampaa yrittää ylläpitää kaikkea yksin.

Uunituore blogin kirjoittaja sai kuin saikin haparoivin askelin kirjoitettua ensimmäisen postauksen ja vielä kuvan kera, olen ylpeä! ;) 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti