31.10.2013

Pienestä iloinen

Mun blogia on käyty katsomassa yli 2000 kertaa!!!
Mun mielestä se on hirmu suuri kävijämäärä, vaikka jollekin superblogin kirjoittajalle se voi olla ihan päivittäinen tai ainakin viikoittainen luku. ;D


Mä olen kyllä niin pienestä onnellinen! Huomasin sen kun kävin tekemässä kehonkoostumusmittauksen ja rasvaprosentti oli pudonnut 1,2% viime kerrasta!
Myöskin lihasmassa oli kasvanut viimekertaisesta ja niin oli myös painoindeksi eli BMI, mutta koska lihas painaa enemmän kuin läski niin se ei ole mikään ihme.
Vaikka tuo 1,2% ei ole kauhean paljon pudotusta rasvaprosentissa niin voin kuitenkin kertoa, että viime keväänä tehdyssä mittauksessa rasvaprosentti oli 33%!!!  Ja eilen sunnuntaina tehdyssä mittauksessa se oli pudonnut lukuun 22,1% eli kyllähän ne luvut puhuvat puolestaan ja olen muiltakin kuullut, että muutosta on tapahtunut. :):):)
Itse olen paljon kriittisempi omasta vartalostani ja perfektionistina haen täydellisyyttä kaikessa.


Siis ja mä olen vaan niin hyvä. Minä joka en ennen harrastanut juurikaan mitään liikuntaa ja nyt rakastan sitä ja liikunkin melkein joka ikinen päivä!
Enkä aio sitä lopettaa! Mähän olen vasta menossa kohti täydellistä vartaloa ja loistavaa hapenottokykyä ja kestävyyttä eli en todellakaan himmaile vaan painan täysillä eteenpäin. ;)

Maanantaina kävin aamulla herättyäni salilla ja aloitin päivän treenin tietysti lämmittelyllä ja sehän oli soutulaitteella viuhtomista. Heräsipä mukavasti siihenkin päivään ja sai lämmiteltyä samalla ylä- ja alavartalon. Treenin kesto oli 1h 8min, katsoin oikein kellosta tarkan aloitus- ja lopetusajat, heh.
Illalla mut laitettiin tekemään jotain uutta vatsalihasliikettä mistä en ole kuullutkaan ja kyllä poltti! En olekaan pitkään aikaan saanut vatsalihaksia noin hapoille ja olivat jopa jo samana iltana kipeät, puhumattakaan seuraavasta päivästä.
Mutta täytyyhän sitä kärsiäkin jos meinaa saada sen päkin kuntoon ja mä sen meinaan vielä saada! Saatte nähdä sitten kuvia täällä siitä joskus tulevaisuudessa. :)













Tiistaina oli potkunyrkkeilytreenit ja sain sparrailla nyrkkeilyhanskojen kanssa ekaa kertaa. Se tuntui kivalta! 
Mulla on BadBoyn nyrkkeilyhanskat, jotka eivät ole itse hankkimani vaan saadut ja ne oli kädessä hyvän tuntuiset ja sopivat. Seuraavaksi hankintalistalla on säärisuojat niin päästään kunnolla potkimaan. Tykkään ihan hirvittävän paljon tuosta potkunyrkkeilystä ja en malta odottaa, että tämän aloittelujakson jälkeen pääsen jatkoryhmään lyömään ja potkimaan.
Kyllä se tuntuu olevan ihan mun laji ja jostain jokaisen pitää aloittaa. Minä aloitin aika myöhään, mutta onneksi sentään aloitin ja joku päivä tulen olemaan paras!!









Keskiviikkona herättiin jo kuudelta aamulla vaikka vapaapäivä olikin ja lähdettiin ottamaan mukava aamunaloitus ja herätys. Mies veti toiminnallisen tunnin ja minä sitten olin siellä hänen tunnillaan. Hän vetää aina raskaita tunteja ja minä tykkään niistä. Eipähän ole ikinä niiden tuntien jälkeen tulut sellaista oloa, että ei ole saanut tarpeeksi puristettua itsestään irti. Sen jälkeen käytiin vielä hotellissa aamiaisella kun kerrankin oltiin yhdessä niin aikaisin aamulla liikenteessä.

Mä olen itse sellaista urheilijatyyppiä, että jaksan melkein mitä vain, kunhan mulla on tarkka tieto kestosta tai toistojen määrästä. Epätietoisuus siitä kuinka paljon on vielä jäljellä tai kuinka kauan jokin kestää saa mut hermostumaan. :D
Esimerkiksi "Punnertakaa kunnes sanon että voi lopettaa" on paljon pahempi kuin se, että "Punnertakaa 30 sekuntia" tai "Punnertakaa 15 kertaa". Vaikka joutuisikin tekemään kauemmin tai enemmän liikkeitä, niin tiedän ainakin tasan tarkkaan sen tavoitteen mihin pitää päästä ja silloin jaksan pusertaa siihen asti. Ennen myös kuntosalilla olin epätietoinen siitä kuinka kauan treeni kestää ja kuinka monta liikettä on vielä tekemättä, mutta nyt olen tyytyväinen kun tiedän kuinka monta liikettä mulla on, mitä teen seuraavaksi ja kuinka kauan siinä noin suurinpiirtein menee. 
Sellainen urheilija minä olen.




Tänään vielä vapaapäivä ja iltapäivällä treenit, joten nyt nautin tästä rennosta päivästä, koska sitten olenkin koko viikonlopun töissä.
Ensi viikolla tiedossa matka Helsinkiin katsomaan Avenged Sevenfoldia ja Five Finger Deat Punchia, mutta siitä lisää sitten myöhemmin. ;)

1 kommentti: